Nutrilife centar

Novosti

𝗛𝗜𝗗𝗥𝗔𝗖𝗜𝗝𝗔

Savjeti nutricionista za vrijeme izloacije uzrokavani korona virusom – autor: Branimir Dolibašić, mag.nutr – suradnik Nutrilife Centra
Neki pjevaju, neki plešu i vježbaju, neki kuhaju, neki pišu za one kojima čitanje treba. Pisanje je nužnost za neke. Tekstovi su dio moje samopomoći i ujedno podrška otpora cijeloj situaciji, prilagodba jednog nutricioniste.

Nije pitanje samo količina vode u jednom danu; u vrijeme dosade, izbor teži dalje od razumne potrebe, naginjući se prema zamkama neosviještenog izbora, važno je uključiti racionalne alate i birati prema potrebi, ne prema željama

Prof. Goran Lauc je ovih dana sjajno u svojim istupima objasnio koliko je bitna vlažnost sluznice općenito za njenu obrambenu funkciju i učinkovitost. Ljudsko tijelo (70 kg, 175 cm) dnevno u prosjeku troši/gubi 2 litre vode. Kao pravilo palca možemo uzeti mjeru mililitar za kaloriju. Kako boravak u kući ili stanu zahtijeva vrlo malu potrošnju dodatne energije (niska aktivnost, jer se malo i ograničeno krećemo)

tako na računicu metabolizma u mirovanju (“bazalni”) u danu bez vježbanja dodajemo tek mali dio kalorija za ukupan broj dnevne energetske potrošnje. Ukupni unos tekućine za nadoknadu neće prema tome prijeći  𝟭,𝟱-𝟮 𝗟. Ako ste vježbali ili druge ekstra tjelesne aktivnosti dodajte 1-2 čaše.

Apsolvirali smo količine, sad na ključni pojam za hidraciju je raspored unosa.

Dug boravak u zatvorenom, gdje je suh zrak u kući/stanu (još uvijek je sezona grijanja), uvjetuje razdiobu dnevne potrebe vode na više manjih količina, 100 do 300 ml. Rješenja je nekoliko, nije sve u čaši vode.

 

#čaj, mineralna voda s limunom, limunada s vrlo, vrlo malo meda ili nula

#juha, bistra, obrana ili malomasna

#salata – povrće u prosjeku sadrži preko 90% vode, pa zdjelicu salate cca 200 g računajte kao šalicu vode !!! eat your veggies!

#voće – tek nešto manje vode u odnosu na povrće  !!

#šteditekalorije i birajte pića sa što manje šećera

#alkohol će vas dehidrirati, ali ima sijaset drugih razloga zbog kojih u izolaciji nije dobar izbor

I još nešto jako bitno.

Osim vode, povrće sadrži i minerale/elektrolite (istaknimo kalij) važne za cirkulaciju te vode u tijelu, krvni tlak, izmjenu tvari te staničnu funkciju, sve bitno za održavanje statusa dobre hidracije.

Sol (čitaj natrij) oprez, normalno solite hranu i bez dosoljavanja !! Ukupni dnevni preporučeni unos je do 5 g. Pazite se skrivenih izvora soli – ukiseljene namirnice, suhomesnati proizvodi, konzerve, suhi slani sirevi, grickalice, slani pekarski proizvodi, ali i industrijski slatkiši s dosta aditiva.

.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Saznaj sve novosti na vrijeme

Prijavi se na naš newsletter

Prijava