Nutrilife centar

Novosti

๐—›๐—œ๐——๐—ฅ๐—”๐—–๐—œ๐—๐—”

Savjeti nutricionista za vrijeme izloacije uzrokavani korona virusom โ€“ autor: Branimir Dolibaลกiฤ‡, mag.nutr โ€“ suradnik Nutrilife Centra
Neki pjevaju, neki pleลกu i vjeลพbaju, neki kuhaju, neki piลกu za one kojima ฤitanje treba. Pisanje je nuลพnost za neke. Tekstovi su dio moje samopomoฤ‡i i ujedno podrลกka otpora cijeloj situaciji, prilagodba jednog nutricioniste.

Nije pitanje samo koliฤina vode u jednom danu; u vrijeme dosade, izbor teลพi dalje od razumne potrebe, naginjuฤ‡i se prema zamkama neosvijeลกtenog izbora, vaลพno je ukljuฤiti racionalne alate i birati prema potrebi, ne prema ลพeljama

Prof. Goran Lauc je ovih dana sjajno u svojim istupima objasnio koliko je bitna vlaลพnost sluznice opฤ‡enito za njenu obrambenu funkciju i uฤinkovitost. Ljudsko tijelo (70 kg, 175 cm) dnevno u prosjeku troลกi/gubi 2 litre vode. Kao pravilo palca moลพemo uzeti mjeru mililitar za kaloriju. Kako boravak u kuฤ‡i ili stanu zahtijeva vrlo malu potroลกnju dodatne energije (niska aktivnost, jer se malo i ograniฤeno kreฤ‡emo)

tako na raฤunicu metabolizma u mirovanju (“bazalni”) u danu bez vjeลพbanja dodajemo tek mali dio kalorija za ukupan broj dnevne energetske potroลกnje. Ukupni unos tekuฤ‡ine za nadoknadu neฤ‡e prema tome prijeฤ‡iย  ๐Ÿญ,๐Ÿฑ-๐Ÿฎ ๐—Ÿ. Ako ste vjeลพbali ili druge ekstra tjelesne aktivnosti dodajte 1-2 ฤaลกe.

Apsolvirali smo koliฤine, sad na kljuฤni pojam za hidraciju je raspored unosa.

Dug boravak u zatvorenom, gdje je suh zrak u kuฤ‡i/stanu (joลก uvijek je sezona grijanja), uvjetuje razdiobu dnevne potrebe vode na viลกe manjih koliฤina, 100 do 300 ml. Rjeลกenja je nekoliko, nije sve u ฤaลกi vode.

 

#ฤaj, mineralna voda s limunom, limunada s vrlo, vrlo malo meda ili nula

#juha, bistra, obrana ili malomasna

#salata – povrฤ‡e u prosjeku sadrลพi preko 90% vode, pa zdjelicu salate cca 200 g raฤunajte kao ลกalicu vode !!! eat your veggies!

#voฤ‡e – tek neลกto manje vode u odnosu na povrฤ‡eย  !!

#ลกteditekalorije i birajte piฤ‡a sa ลกto manje ลกeฤ‡era

#alkohol ฤ‡e vas dehidrirati, ali ima sijaset drugih razloga zbog kojih u izolaciji nije dobar izbor

I joลก neลกto jako bitno.

Osim vode, povrฤ‡e sadrลพi i minerale/elektrolite (istaknimo kalij) vaลพne za cirkulaciju te vode u tijelu, krvni tlak, izmjenu tvari te staniฤnu funkciju, sve bitno za odrลพavanje statusa dobre hidracije.

Sol (ฤitaj natrij) oprez, normalno solite hranu i bez dosoljavanja !! Ukupni dnevni preporuฤeni unos je do 5 g. Pazite se skrivenih izvora soli – ukiseljene namirnice, suhomesnati proizvodi, konzerve, suhi slani sirevi, grickalice, slani pekarski proizvodi, ali i industrijski slatkiลกi s dosta aditiva.

.

Odgovori

Vaลกa adresa e-poลกte neฤ‡e biti objavljena. Obavezna polja su oznaฤena sa *

Saznaj sve novosti na vrijeme

Prijavi se na naลก newsletter

Prijava
Zdravi ลพivotni stil u Nutrilife CentruPoklon dobrodoลกlice -10% popusta

Iskoristi 10% popusta prilikom sljedeฤ‡eg dolaska u Nutrilife Centar. Sada je najbolji trenutak za odluku o prelasku na zdraviji naฤin ลพivota. Ne dopustite ย da vaลกe tijelo optereฤ‡uju suviลกni kilogrami!

*** popust se ne odnosi na WelleCo proizvode