Nutrilife centar

Novosti

  Uskrs-pehrana

Autor: Branka Bunić mag.nutr. 

Stiže nam Uskrs, a s njima i dani ispunjeni obiteljskim druženjem i uživanjem u hrani. Priprema hrane, kolača i svih vrsta slanih te slatkih delicija čine to razdoblje posebnim, svečanim i različitim od svih drugih u godini.

Skoro sve kršćanske zemlje imaju sličnu tradiciju doručka i ručka za najveće blagdane, dok je tradicija u nekim zemljama stavila naglasak na uskršnji doručak, druge su se više orijentirale na ručak. Bez obzira o kojem obroku se radi jasno je kako su rotkvice, svježi luk, hren i brojne povrtne salate postale glavne namirnice koje se mogu naći na stolu brojnih obitelji. Iako su jaja i šunka nezaobilazne namirnice bez kojih bi bilo teško zamisliti blagdanski stol ima još ukusnih zamjena za meso poput tofua ili dimljenog seitana.

Međutim vrijeme blagdana najbolje je i za donošenje novih i zdravih prehrambenih navika, više dnevnih obroka u dobrom društvu, jer svi su ukućani kod kuće te se svi obroci i međuobroci mogu dobro isplanirati. Dobro planirani obrok nikako ne znači uskraćivanje, nego bolju prehranu tijekom cijelog dana i manje prejedanje za glavne obroke. I ne moramo se strogo pridržavati tradicionalnog jelovnika- jela koja obiluju masnoćama ili šećerom možemo zamiijeniti zdravijima i onima s manje kalorija.

Trebali bismo jesti raznoliko i šareno. Bitno je da se na dnevnom meniju uvijek nalazi dovoljna količina voća i povrća, bilo u svježem obliku, kuhanom ili pak pirjanom na maslinovom ulju.

Poanta svega je u umjerenosti, stoga slatki desert nakon zdravog obroka definitivno neće ugroziti našu tjelesnu masu.

Jelovnik za post

  • Krastavci kiseli 100 g
  • Sir ABC 30 g
  • Kruh raženi 50 g
  • Pureća prsa De luxe 1%m 30 g
  • Badem, oljušteni – 10 kom (10g)
  • Rižin kreker 30 g
  • Pastrva, pečena na žaru 200 g
  • Ulje maslinovo 5 g (čajna žličica)
  • Matovilac 25 g
  • Krumpir kuhani 180 g (1kom)

Čaj šipak bez šećera

Juha od cvjetače

Brašno pšenično bijelo 5g, Cvjetača smrznuta 70g, Krumpir zreli 30g, Sol morska 1.5g, Ulje maslinovo 0g, Ulje suncokretovo 5g, Vrhnje kiselo (12%mm) 0g

UKUPNO ZA DAN: energijski unos 1.020,48 kcal, ugljikohidrati 98,40 g, masti 38,73 g, proteini 69,00 g

Jelovnik za Uskrs

  • Kruh integralni 100g
  • Luk mladi 25g
    Rajčica 90g
    Kuhano jaje 1
  • Rotkvica crvena 25g
  • Šunka dimljena kuhana 30g
  • Pureća prsa, pečena u pećnici, bez masti (110 grama)
  • Juha od povrća
  • Krumpir salata s bijelim grahom
  • Francuska salata
  • Kompot od jabuka

Cvjetača smrznuta 20g, Korabica 10g, Mrkva 30g, Peršin list 20g, Sol morska 1.5g, Ulje suncokretovo 2.5g Grah bijeli 40g, Krumpir zreli 200g, Luk crveni 20g, Ocat jabučni 10g, Sol morska 2g, Ulje suncokretovo 2.5g Grašak zeleni (smrznuti) 70g, Jabuka (cijela) 20g, Jaje 10g, Krastavci kiseli 70g, Krumpir zreli 80g, Limun 10g, Majoneza 30g, Mrkva 70g, Senf (žuti) 3g, Sol morska 1g Jabuka (cijela) 220g, Šećer kristal 10g

UKUPNO ZA DAN: energijski unos 1.382,70 kcal, ugljikohidrati 158,21 g, masti 51,53 g, proteini 75,08 g

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Saznaj sve novosti na vrijeme

Prijavi se na naš newsletter

Prijava