Nutrilife centar

Novosti

POVEZNICA PREHRANE I PSORIJAZE

 

Koliko prehrana može pomoći u liječenju psorijaze?

 

Psorijaza je kronična nezarazna bolest koja se manifestira promjenama na kože, noktima, ali ponekad može zahvatiti i zglobove.

Psorijaza je kronična bolest što znači da osobe koje su oboljele od te vrste bolesti moraju cijeli život voditi računa o pravilnoj njezi kože i pravilnoj prehrani prilagođenoj toj vrsti bolesti. Bolest, po svom stanju, varira od akutne faze, najčešće u zimskim mjesecima, do umirujuće faze koja najčešće bude za vrijeme ljetnih mjeseci.

 

Kako prepoznati psorijazu?

Osnovni izgled je pojava crvenih plikova – zadebljanih dijelova kože, najčešće popraćenih svrbežom.

 

Prehrana je najbolja saveznica u liječenju psorijaze

 

Prehrana predstavlja jedan od važnijih čimbenika u održavanju bolesti pod „kontrolom“.

Studije su pokazale kako su bolesnici koji su prilagodili svoj način prehrane, smanjili tjelesnu težinu te prestali s konzumacijom alkohola i mesnim prerađevinama imali bolje rezultate , razdoblja poboljšanja bila su duža, aktivna bolest blaža, a liječenje djelotvornije.

 

Namirnice koje su dobre za konzumiranje ako bolujete od psorijaze:

  • jabuke, brusnice, suhe šljive, avokado, guava, orašasti plodovi
  • artičoke, mrkva, celer, cikla, repa, radič, češnjak, krastavci, tikvice, potočarka, pastrnjak
  • riža, ječam, proso, raž, lan, laneno ulje, omega-3 i omega-6 masne kiseline, klice, grah, soja
  • losos, haringe, sardine, lokarda, brancin, morski plodovi
  • sirutka, probiotici

Namirnice koje je potrebno izbjegavati:

  • citrusno voće (limun, naranča, mandarina, grejp), veće doze vitamina C
  • svinjetina, crveno meso, mlijeko, maslac, jaja
  • začinjena masna pržena hrana
  • šećer
  • kava, čaj, kofeinski napitci
  • alkohol
  • ginseng

 

Dodatci prehrani koji se preporučaju kod psorijaze:

 

  • Folna kiselina – izvor zelena salata, brokula, rajčica, krumpir, jaja, meso i proizvodi od cjelovitih žitarica
  • Vitamin A – tuna, losos, riblje ulje, mlijeko i mliječni proizvodi, tamnozeleno lisnato povrće, mrkva, dinja, breskva
  • Vitamin B12 – tuna, piletina, losos, mlijeko i mliječni proizvodi
  • Vitamin B6 – banana, jaja, goveđe meso, zeleno lisnato povrće
  • Vitamin E – bademi, blitva, sjemenke suncokreta, peršin, avokado, masline
  • Selen – meso, riba, plodovi mora, cjelovite žitarice, brazilski oraščić
  • Cink – crveno meso, meso peradi, cjelovite žitarice, mahunarke, sjemenke
  • Magneziji – bademi, sjemenke sezama, sjemenke suncokreta, banane, indijski oraščić, tofu, sjemenke bundeve, sjemenke lana, brokula, grašak
  • Lecitin – žumanjak, soja, cjetača, naranča, hladno prešano ulje, orašasti plodovi,

 

Bezglutenska prehrana i psorijaza

 

Nedavna istraživanja otkrila su da čak 25% ljudi koji boluju od psorijaze osjeća poboljšanje ukoliko eliminiraju gluten iz prehrane. Gluten je protein koji se nalazi u žitaricama poput pšenice, ječma, raži, pira i ponekad zobi. Neki ljudi imaju autoimunu bolest koja se naziva celijakija, gdje unos glutena rezultira upalom tankog crijeva; ova upala oštećuje crijeva i uzrokuje nelagodu, bol, gastrointestinalne probleme i kognitivne izazove. Druge osobe mogu imati osjetljivost na gluten bez celijakije, nazvanu osjetljivost na ne-celijakični gluten odnosno intoleranciju na gluten što uzrokuje slične, ali manje ozbiljne probleme.

 

Današnji nutricionizam – je otišao korak dalje u dijagnostici, gdje se uz laboratorijske dijagnostičke testove poput intolerancije na hranu jasno i kvantificirano može odrediti koja vrsta hrane odnosno namirnice nije dobra za vas. Takvi testovi moraju biti certificirani od strane laboratorija, te je zatim uloga i zadatak nutricioniste da sastavi prilagođeni plan prehrane prema nutritivnom profilu osobe, dijagnozama te osobnim rezultatima testa. Pravilna balansirana prehrana je od presudnog značaje, te je potrebno da bude napisana od strane stručne kvalificirane osobe – nutricionista. Lista navodi čimbenike koje je potrebno eliminirati iz prehrane, ali i one koje je potrebno uvesti kao adekvatne zamjene u definiranim količinama, a sve sa ciljem održavanja zdravlja i držanja bolesti pod kontrolom. Ako se na specijaliziranim testiranjima pokaže kako se nešto od namirnice ne smije konzumirati, to znači i preslikavanje sustava eliminacije i na sredstva za higijenu. Isti sastojak se eliminira iz svih krema, gelova za tuširanje, ulja itd., jer sve te supstance difunidraju kroz kožu i ulaze u sustav našeg organizma. Budući da je problem vrlo delikatan, ljudi se često vrte u začaranom krugu.

 

 

BEZGLUTENSKA DIJETA

Gluten je specifični protein kojega nećete naći u mesu i jajima već u pšenici, raži  ječmu, piru, cous-cousu. Dijeta bez glutena podrazumijeva izbjegavanje tih žitarica i neophodno je potrebna za ljude s alergijom na gluten i celijakijom.

Već i male količine glutena izazivaju simptome bolesti.

 

Gluten može biti skriven u deklaracijama proizvoda

Treba pažljivo čitati deklaracija na proizvodima= skriveni gluten

( ječmeni slad i hidrolizirani biljni proteini- sadrže žitarice).

Novi stil života uz načela bezglutenske prehrane

 

1.Najproblematičniji korak  je reći bye – bye kruhu, muffinima, croissantima, pizzama,

hamburgerima…

  1. Krenuti u trgovine zdrave hrane i zamijeniti npr. kruh od riže, krumpirova ili kukuruzna brašna umjesto pšeničnog
  2. Mijenjati tradicionalni doručak – izbjegavati uobičajene proizvode koje sadrže pšenicu, raž i ječam, a birati rižu i kukuruz
  3. Odreći se voljene tjestenine – mnoge tjestenine napravljene su bez pšenice. Izbjegavajte regularne špagete, makarone i sl. Uzmite tjesteninu od riže, heljde, kukuruza i quinoe
  4. Izbjegavati grickalice poput krekera, početi uzimati kolačiće od riže, kukuruzni čips ili kokice
  5. Izbjegavati omiljenu pohanu i paniranu hranu ( piletinu, puretinu, ribu….)
  6. Izbjeći u širokom krugu kolače, pite, torte i ostale slavljeničke slastice – naučiti se uživati u gumenim i tvrdim bombonima.
  7. Izbjegavati pivo, a uživati u vinu i likerima
  8. Izbjegavati zamku smrznute hrane, procesuiranih sireva, voćnih jogurta, koji svi imaju dodane aditive od glutena
  9. Uživajte umjereno u vinu, krumpiru, riži, jajima, ribi , mesu, voću, povrću, mliječnim proizvodima…

 

Korisni linkovi:

super eliksir

skin eliksir

razlika između skuper eliksira i skin eliksira

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Saznaj sve novosti na vrijeme

Prijavi se na naš newsletter

Prijava
Zdravi životni stil u Nutrilife CentruPoklon dobrodošlice -10% popusta

Iskoristi 10% popusta prilikom sljedećeg dolaska u Nutrilife Centar. Sada je najbolji trenutak za odluku o prelasku na zdraviji način života. Ne dopustite  da vaše tijelo opterećuju suvišni kilogrami!

*** popust se ne odnosi na WelleCo proizvode